z lekkiej górki 200, na prostej 195..
"Ząbkowanie" opon w Octavii
Zwiń
X
-
"Ząbkowanie" opon w Octavii
Witam !
Mam problem związany z tzw. ząbkowaniem opon co powoduje początkowo duży
szum przy jeździe a potem tzw. bicie. Po przejechaniu nowym samochodem na
fabrycznych oponach ok. 40.000 km zacząłem odczuwać w/w objawy, początkowo
myślałem ze to wina opon i wymieniłem je w tym roku na wiosnę na nowe Brumy
Bravurisy, po przejechaniu ok. 2.000 km problem sie znowu pojawił obecnie
szumy są tak duże ze głośniej nastawiam radio jak jadę. Sprawdzone były
amortyzatory i są dobre. Wszyscy stwierdzają ze samochód ząbkuje opony
natomiast nikt nie ma pomysłu jak to zlikwidować. Dziwne bo problem pojawił
sie w takim samym samochodzie u kolegi. Może to jest problem wady
konstrukcyjnej samochodu.
Moze ktoś ma podobne problemy, proszę o rade!
-
-
Jak zalozyles nowe opony, to czym predzej polecam udac sie na zrobienie geometrii, byle nie w ASO, tylko do jakiegos sprawdzonego warsztatu i powiedziec w czym problem.
Zabkuje wszystkie, czy tylko przod?? W OI4x4 wiem, ze czesto pada tyl, ale tu nie mamy doczynienia z takim.
Fabryczne opony jak mniemam to byly super Barumy 195/65/15?? czy jakies 14"
Komentarz
-
-
jeśli chodzi o ząbkowanie jest to kolego wina zawiszenia ząbkuje oczywiście tył
spowodowane jest to tym ze obecnych autach robi się tylne kola zbieżne co wpływa na lepsze prowadzenie się auta ale co zatym idzie do zabkowania opon
jedyna rada na to to częste przekładanie Z PRZODU NA TYŁ I ODWROTNIE co 5-10 tyskm opony też niektóre sa bardziej podatne nie które nie dotyczy to obecnie bardzo dużej ilości aut
Jeśkli chodzi o geometrię to nic tu nie zrobisz z tyłu jest cała belka nie ma regulacjiAHF 110Ps elcombi
Komentarz
-
-
mdguma, Kolego drogi ja mam 90kkm i ZADNA opona nie jest nadgryziona a tym bardziej tyl. Zadnych kombinacji z oponami, wiec jaka wina zawieszenia. Taka belka jest od x-lat stosowana i jest git Widuje auta z 3-4x takim przebiegiem takim samym zawiasem i tez NIC sie nie dzieje. Wiec tu nie ma czegos takiego jak TTTM
Tylna belke IMO da sie regulowac, no ale to trzeba kumatego, a nie ASO: nie da sie, nie umiemy, a po co to robic itd.
Prosty test, sznurek i zmierzyc odleglosc od srodka piasty przedniego i tylnego kola. Czasem moze przyprawic o zawal :lol:
To, ze zabkuje tyl w 4x4 to jest wlasnie tez kwestia tego, ze tam sa juz drazki jak z przodu i lubia sie przestawiac.
Komentarz
-
-
u mnie po 20 kkm wyząbkowało fabryczne matadory 195/65/15. huk w trakcie jazdy, telepanie kierownicą, kangurki przy hamowaniu. Normalnie kupa szmelcu , a nie samochód. ASO oczywiście tego nie potrafiło zdiagnozować , i z uporem amniaka upierało się, aby wymieniać tarcze hamulcowe i klocki - oczywiście naprawa płatna - te elementy nie podlegaja gwarancji ( a niech ich szlag...). Pojechałem do kumpla do ASO suzuki ( też na s :szeroki_usmiech ), i ten znalazł przyczyną po 5 minutach. Matadory poszły się j#@^%$&$. Po nich zrobiłem na kormoranach zimowych dwa sezony, a na letnich nokianach jeden caly, no i teraz kolejny robię. Nie ma problemu z ząbkowaniem. Czyli po prostu pepiki dały ch*&^(*&^% opony na pierwszy montaż. U mnie pomogła tylko sama wymiana opon.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Dołącze się bo ja z tym problemem walcze od 2 lat. Wymieniłem m. in.:
- Lewą półoś,
- prawy wew. przegub,
- 2 komplety tarcz,
- sworznie wachaczy,
- gumy stabilizatora,
- przednie łożyska.
Co sie okazuje. Po wydaniu kupy szmalu na te części wreszcie zrobiłem jedną prostą rzecz. Założyłem czyjeś koła. Wycie, bicie, kangurki zniknęły momentalnie. Wymieniłem więc przednie opony na nowe i ..... powoli objawy wracają. Traf chciał (albo raczej pech) że akurat padła mi pompa wody i miałem nie zaplanowaną wizyte w ASO. Posiedziałem z chłopakami i pogadałem o tej sprawie. Generalnie okazuje się że ząbkowanie powoduje jakaś wada konstrukcyjna przedniego zawieszenia. Też za cholere nie wiedzą co dokładnie ale podejżewają za dużą mase samochodu do tego zawieszenia. Opowiadali że jak przyjechała seria Octavii właśnie na jakichś zbyt "miękkich" matadorach samochody przyjeżdżały codziennie na serwis z "wyjącymi" kołami. NA pytanie co z tym robić usłyszałem krótkie: "pogodzić się". Jedynym chyba wyjściem jest twardsze zawieszenie lub "twardsze" opony (cokolwiek to znaczy, wg ASO to takie z jak najdrobniejszym bieżnikiem).
Jeżeli ktoś z Was ma jakieś pomosły w tym temacie to niech sie podzieli bo mam już dosyć tej .... (patrz podpis)Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Martinezpodejżewają za dużą mase samochodu do tego zawieszenia
Ząbkowanie jest bardzo prawdopodbne przy źle wyważonych kołach. Kilka razy zdarzyło się, że wracałem do serwisu opon po przejechaniu kilku km z reklamacją i zawsze jak przestawili maszynę na dokładniejszy pomiar to wychodziły różnice 5-10g. Wystarczy na załatwienie opony.Zamieszczone przez huweMatadory poszły się j#@^%$&
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonZąbkowanie jest bardzo prawdopodbne przy źle wyważonych kołach....słucznie bo to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna.
Ha ha to dobre jest... nie tylko wyważałem ale i doważałem opony na aucie (stacje shell) poza tym ustawiałem też geometrie, wiec nie pisz że to pewnie przez źle wywazone koła.Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Ja jak pojechałem do znajomego wulkanizatora po nowe opony to pierwsze co zrobił to przejechał ręką po tylnych oponach. Opony też były poząbkowane. Powiedział zebym przed wymianą wymienił amorki a dopiero potem zakładał nowe gumy. Zaznaczę że amorki faktycznie były do wymiany co sprawdził poprzedni właściciel w ASO.Grzesiek
Octavia 2 Elegance
Komentarz
-
-
no amorki mają tu baaardzo duży wpływ na ząbkowanie ale co zrobić jak ząbkują opony w occie z 45 tyś km? według mnie to jednak wina całego zawieszena , poza tym zauważyłem że bardziej podatn są na to hatchbacki . w tamte wakacje zdjąłem z octavii matadores po około 50 tyś a może i mniej , założyłem klientowi excellency , pojechał do bułgarii i z powrotem i znów to samo. focusy rżnęły tyły regularnie i tam chodziło podobno o żle ustawioną :?: belkę . poza tym zauważcie że to nie dzieje się w każdej octavii , u mnie nie ma nic na przykład , nie wiem , może azot pomaga? /chociaż temu klientowi też azotem pompuję :? / , ciekawe czy ktoś kiedyś będzie w stanie dać jednoznaczną odpowiedż. proponuje powoli kończyć temat bo chyba nic nie wymyślimy . jeżeli akurat czyta ten wątek nogaj to może wrzucił by swoje 3 grosze do tej dyskusji .
a przegraliśmy znów , kurde , a człowiek tak liczył leszekO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Dzięki za wyjaśnienie tematu, widze ze to wiekszy problem, własnie wróciłem z ASO gdzie stwierdzili ze rzeczywiscie ponownie ząbkuje nowe onony, sprawdzili ponownie amortyzatory, wymienili poduszki stalilizatora i stwierdzili ze to pewnie wina opon.
Jezeli to wada konstrukcyjna samochodu i dotyczy wiekszej ilosc Octavi to moze zwrócic sie gdzies wyzej do Skody niz ASO, o wyjasnienie tematu. Uważam ze to przesada co sezon kupowac nowe opony bo w ASO twierdzą ze tak ma byc!
Komentarz
-
-
A próbował ktoś podnieść ciśnie w oponach. Przypadkowo jeździłem na 2,6 z tyłu i 2,4 z przodu. I nie słyszałem żadnego hałasu. Wczoraj ustawiłe tak jak trzeba 2,0 i 2,2 tył i wyje jak petępieniec zwłaszcza tył. Zaczyna wyć gdziś koło 60 km/h i przestaje koło 70, a potem włącza się przód aż domomentu dopuki hałas silnika i powietrza nie zagłuszy. Nie wiem może przypadek, może to łożyska, ale moje auto ma dopiero 88kkm. Dzisiaj napompuje znowu więcej i sprawdzę :?
[ Dodano: Nie 11 Cze, 06 13:08 ]
Napompowałem i wyje jak wyło tyle, że od niższych predkości już słuchać. Co ciekawe z tyłu wyje tylko jedno koło. Tak sie złożyło, że na jednym tyle ma opone kleber a na pozostałych michelin. Zribie jeszcze jedna próbę założę zapasówkę z fabrycznym matadorem właściwie nieużywaną i zobacze co będzie.
[ Dodano: Nie 11 Cze, 06 20:20 ]
No i sie wyjaśniło. To opony wyją. Jeżdże na nich czwarty sezon i dotychczas nie zauważyłem (słyszałem) niczego. Może dlatego, że zawsze były mocno napompowane. Owszem był hałas inny niż na zimówkach, ale nie takie wycie. Przy okazji dobrze obejżałem wszystkie i nie ma śladów ząbkowania. Pojeżdżę trochę, a mam parę tras do przejechania i zobaczę co będzie dalej. Jeżdżę od dzisiaj na normalmym ciśnieniu 2,0 i 2,2.No i się doczekałem, VectraC, 5dr, 1.9, 150KM
Komentarz
-
-
Wyciągne kotleta. Rozmawiałem z jednym sprawdzonym serwisem od zawieszenia i stwierdzili że to wina nędznych opon (GoodYear - najpierw Hydragrip potem Exelence). Pytanie czy ktoś komu opony ząbkują jeździ na Godoodyearach?Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
no to i ja się znów dołączę.... wyząbkowała mi okcia przód. nokianki poszły się je)&^(*&^%. Po niecałych 10 tys. no qrwa płakać się chce: dopiero co wywaliłem prawie 600 stówek tylko po to, żeby po trzech miechahc stwierdzić , że szmelc. Co ciekawe wyząbkowała tylko wewnętrzna część bieżnika. Przełożyłem na tył. też wyją :evil: . Jadę we wtorek , wymienię łożyska z przodu, sworznie zwrotnicy, a potem na geometrię. Nie mogło wyząbkować starych zimowych kormoranów????musiało nowe :evil: ??Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
Komentarz